در یک مراسم رسمی در تاریخ ۹ دی ماه، قرارداد سرمایهگذاری بین صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین و استارتاپ «باینو» به امضای طرفین رسید.
استارتاپ باینو، یک فروشگاه هوشمند بدون فروشنده است که با تغییر روش سنتی خرید، تجربه جدیدی را برای افراد به وجود میآورد. قفسهها و یخچالهای هوشمند باینو در سازمانها، ادارات، مدارس، دانشگاهها و دیگر مجتمعهای بزرگ قرار گرفته و کاربر و خریدهای او را بهصورت هوشمند شناسایی میکنند. مزیت اصلی باینو این است که سهولت دسترسی به اقلام مصرفی را در جایی که تقاضا برای محصولی زیاد بوده؛ اما عرضه یا دسترسی به آن دچار مشکل است، فراهم میکند.
مصطفی فکری و مازیار ملکی، همبنیانگذاران استارتاپ باینو با سالها تجربه در زمینههای مرتبط به کسبوکار، از آبان ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کردند و شبنم رهبری به عنوان سومین همبنیانگذار، مدتی بعد به آنها اضافه شد.
استارتاپ باینو در ابتدا کار خود را با دریافت سرمایه از موسسه دانشبنیان برکت آغاز کرد و اکنون با جذب سرمایه از صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، به دنبال رشد و توسعه کسبوکار خود است. پول هوشمند نوآفرین برای این استارتاپ، شبکه ارتباطاتی گسترده سهامداران صندوق و آشنایی با مجموعههای بزرگ دولتی و غیردولتی است که میتوانند از خدمات این استارتاپ استفاده کنند. این موضوع کمک زیادی به تسریع روند رشد این استارتاپ خواهد کرد.
مصطفی فکری درباره تجربه باینو با نوآفرین گفت: «در فرآیند جذب سرمایه از نوآفرین، تمام اعضای تیم در تلاش بودند تا این فرآیند با سرعت خوبی پیش برود و در تمام مراحل کمک زیادی به ما کردند. نکته مثبت تعامل با نوآفرین این بود که ما بهراحتی بر سر مسائلی که دچار اختلاف میشدیم، صحبت میکردیم و بهراحتی آن را برطرف میکردیم.»
یکی از مواردی که باعث افزایش انگیزه نوآفرین برای سرمایهگذاری روی باینو شده، حضور قبلی این استارتاپ در بازار و فروش خوب آن است. همچنین نقطه قوت خیلی مهم باینو این است که اعضای تیم، تجربه و ارتباطات زیادی در این صنعت دارند که به واسطه آنها، زوایای پنهان کار خود را بهخوبی میشناسند. نوآفرین امیدوار است که باینو با حضور گستردهتر در بازار بتواند مشتریان بیشتری داشته باشد.